Doprava zdarma při nákupu nad 1 500 Kč

Kategorie článků

Tatraplan-Sport skladem!

| Kategorie: Blog | Autor:

 

 

 

 

 

 


 


Model byl zcela přepracován. Tvary předního i zadního čela, rytí i mnohé detaily nyní odpovídají dochovaným podkladům. Současně byl přepracován i interier a figury jezdců (tři verze), nové mastery byly zhotoveny i pro jejich hlavy (6 charakterů). Původní fotografie modelů byly přesunuty do fotogalerie na www.faro-src.com .

 

U položek v e-shopu jsou tedy nyní fotografie sériových modelů, tak, jak jsou naskladněny. Podobně jako u monopostu Tatra T607 byly zpracovány všechny známé tvarové verze T602, které přijdou postupně na trh. V současnosti probíhá distribuce modelů z předobjednávek, objednávky došlé po 1/9 jsou vyřizovány průběžně, tak jak jsou naskladňovány modely z montáže.

 

 

 

 

 

 

 

1/ Tatraplan-Sport T602, Cena města Brna 1949, 25. září 1949, #31 - Bruno Sojka (limitovaná série 50 ks).

Vůz  s reg. zn. M-NJ 044 se ujal vedení, po potížích s brzdami nakonec dojel druhý, vyhrál však třídu dvoulitrů. Vzhledem k tomu, že se jednalo o prvý start "syrového" vozu, byla tato premiéra velkým úspěchem - velkou roli přitom sehrály zkušenosti Bruno Sojky.

 

 

 

 

 

 
2/ Tatraplan-Sport T602, Velká cena Československa, Brno 25. září 1949, #22 - Bruno Sojka (limitovaná série 300 ks)

Druhý vůz (M-NJ 045) byl připraven pro nejvýznamnější čsl. poválečný závod. Czechoslovak automobile Grand Prix 1949 se jel za účasti světové elity a odpovídal tomu i zájem diváků, kterých se údajně sešlo 400 tisíc. Zvítězil Whitehead na Ferrari, Bruno Sojka dokončil závod na devátém místě, oproti kompresorovým vozům nemusel doplňovat palivo a trochu tak vyrovnal nesporný handicap čtyřválcového motoru z Tatraplanu.

 

 

 

 

  


Oba modely představují prvou verzi T602. Malé vstupy vzduchu k předním brzdám, aerodynamický zákryt (tzv. úplav) hlavy jezdce a zadní čelo bez výstupních otvorů ze zadních blatníků - to jsou pohledově nejvýraznější znaky. Na motorové kapotě pouze jedno "sání". Po zkušenostech z prvých závodů byly karoserie Tatraplan-Sportů upraveny.  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

  


3/ Tatraplan-Sport T602, Cena vytrvalosti , Brno 8. října 1950, #1 - Pavelka/ing. Sojka, vítězný vůz (limitovaná série 200 ks)

V tomto 12 hod. závodu startovaly oba vozy Tatraplan-Sport. Karoserie mezitím doznala těchto úprav: velké vstupy vzduchu k předním brzdám, byl odstraněn úplav a na kapotě byly nyní symetricky dvě "sání", v zadních blatnících přibyly výdechy. Pro tento závod byly vozy osazeny velkými světlomety a jiným ochranným štítkem před pilotem - montován byl jeden stěrač. Vítězný vůz měl registrační
značku M-NJ 045.

 

 

 

 

 

 

 

 


4/ Tatraplan-Sport T602,  Cena vytrvalosti, Brno 8. října 1950, #2 - Veřmiřovský /Kopecký,  3. místo (limitovaná série 100 ks)

Tento druhý vůz Tatry v závodě o brněnskou Cenu vytrvalosti měl reg. značku M-NJ 044). Asymetricky umístěné startovní číslo vzniklo odstraněním druhé číslice (když s vozem #22 startoval Bruno Sojka na Ecce Homo 1950). V krátkých závodech startovaly pak oba vozy s malými světlomety a s oválným větrným štítkem.

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 


Všechny modely T602 jsou doplněny certifikátem FARO pro limitované série. Další fotografie jsou v galerii na www.faro-src.com .

 

 

Realistické jízdní
vlastnosti modelů
Tradice a kompatibilita
s českou autodráhou
Velká modularita
a cenová dostupnost
Kvalita, spolehlivost
a bezproblémový servis