Doprava zdarma při nákupu nad 1 500 Kč

Časté dotazy

Doprava na Slovensko se uskutečňuje prostřednictvím dopravce PPL . ceny a faktury na dokladu jsou uvedené v CZK. V případě dobírky po Vás bude dopravce požadovat ekvivalentní platbu v EUR. Pro přepočet doběrečného dopravce používá kurz ČSOB - DEVIZY/NÁKUP, který je platný ke dni svozu zásilky. Historii kurzovního lístku naleznete na: https://www.csob.cz/portal/lide/kurzovni-listek/kurzovni-listek-detail/-/currency/EUR
Obecně platí, že auta ve stejném měřítku fungují na dráhách různých výrobců, většinou stačí přizpůsobit kartáčky. Každou konkrétní kombinaci ale doporučujeme vyzkoušet. Auta, která nejsou z produkce FARO ale jsou nabízena v našem e-shopu, jsou vyzkoušena na české autodráze.
Aby se editor tratí spustil, musíte mí naistalovaný ve svém prohlížeči Adobe Flash Player(dříve Macromedia Flash Player) nejméně verze 8, který se dá stáhnout například zde: http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOW nápověda: https://www.instaluj.cz/adobe-flash-player-chrome
Pro autodráhový model je nutné vyrobit až 10 vstřikovacích forem ve vysoké přesnosti. Zároveň je ale nutné realizovat vše s minimálmími náklady. Proto musíme podstatnou část vývoje provádět sami s minimálním týmem, u kooperací dáváme pak přednost partnerům schopným akceptovat naše požadavky. Z toho vyplývá značná časová náročnost a nemožnost garance termínů.
Ano, je to bez problémů možné. Použijte dva přechodové díly (kat. č. 501) nebo, pokud potřebujte také ovladače a nápáječ (trafo), využijete BOX #7 (kat. č.157), který je připraven pro majitele autodráh s šedou nebo černou dráhou s roztečí středů drážek 74 mm. Napáječ (kat.č. 411) vám bude na přání přiložen.
Ano a máte několik možností. Především musíte zjistit rozteč vodících drážek. Pokud máte 90 mm a na starých ovladačích jsou tříkolíkové konektory, pouze si objednáte pistolové ovladače s brzdou (kat. č. 402 nebo kat. č. 403). Jestliže máte staré ovladače bez brzdy připájené přímo k dráze, můžete si objednat ovladače nové a k nim připojovací modul kat. č. 412. Pokud však uvažujete o rozšíření dráhy o nové široké díly (š=180mm s roztečí drážek 90 mm), je nejvýhodnější koupě BOXu # 7, kat.č. 157.
Ve všech autech Ites a Gonio (Porsche 917, Porsche 911, Shadow, McLaren, Mirage, Ford GT40, formule Tyrrell, Lotus, Renault, Ligier a Toleman) je použit kolmý převod . Náhradní díly se stále vyrábějí: pastorek kat. č. 616, talířové kolo kat. č. 617, stírací kartáčky kat. č. 601. Pokud máte na autech dobré disky a potřebujte pouze úzké pneu, objednejte si kat. č. 615. Pro formulová auta pak přední pneu kat. č. 613 a zadní pneu kat.č. 614. Původní disky pro úzké pneu se již nevyrábějí, je ale možné (např. u aut Porsche, Shadow,McLaren) je nahradit disky kat. č. 609 a dále montovat pneu kat. č. 613.
Favority byly konstruovány pro českou autodráhu, a i když jsou v měřítku 1:28, vejdou se na dráhu a ani v zatáčkách si nepřekážejí. Vybírat můžete jak ze závodních verzí (např. kat.č. 201) nebo z verzí civilních (např. kat.č. 212) nebo můžete zkusit postavit autodráhový model Favoritu ze stavebnice (např. kat.č. 210).
Původní hrubý povrch dráhy byl tzv. přejiskřen a je nyní bez středového výstupku. Od potisku dráhy jsme po převzetí výroby upustili, ale není to ten hlavní důvod špatné adheze. Dráha musí být zcela čistá, a pak je možné udržet v čistotě i pneumatiky. Celou dráhu otřete vhkou mikrovláknovou utěrkou a pneumatiky očistěte přejetím kol po samolepící foli, pásce nebo izolepě. Pak naopak oceníte dobrou adhezi pneu (nesmějí na disku házet!), protože jemný povrch má více styčných bodů s běhounem pneumatik. Problém ale může být i ve stáří pneu tvrdnou a ztrácejí adhezi. FARO nabízí kompletní sortiment pneumatik pro českou autodráhu (více v sekci Technický popis). Pokud auto snadno opouští dráhu, je možné, že nejsou seřízeny stírací kartáčky. Poškozené kartáčky vyměňte za nové - kat.č. 601. Kartáčky pouze mírně napružte (cca do 3mm nad spodní plochou vodítka) a seřiďte tak, aby se vodivých trolejí dotýkaly pouze svými okraji, nikoliv uprostřed nebo plochou.
Výroba klopených dílů byla zastavena ze dvou důvodů nebyl o ně zájem a nejsou vhodné pro nová auta. Při menších rychlostech se dostávala vnitřní kola mimo okraj dráhy a auta vypadávala. Pokud si chcete dráhu naklopit (to umožní výrazně zvýšit rychlost v zatáčkách), můžete použít podpěry 20 mm (kat. č. 515) a podpěry 10 mm (kat. č. 516). Jejich kombinací dosáhnete plynulého klopení zatáček i přechod na rovinky.
K zodpovězení otázky postrádáme informaci jaký napáječ je použit. To, že při ubrání jednoho auta druhé zrychlí, je způsobeno tzv. měkkým zdrojem (různé mašinkové transformátory Piko, ale i původní napáječe Gonio 8/10/12V a 0,5A). Současné napáječe (např. FARO kat. č. 411 ) mají jinou konstrukci vinutí, jsou to tzv. tvrdé zdroje a popsaný jev se u nich neprojevuje tak výrazně. Více informací naleznete v Technickém popisu.
Favority jsou opatřeny tzv. plovoucím vodítkem. Jedná se vlastně o trojúhelníkový díl, jehož základnu tvoří ložiska zadní osy a vrchol ložisko vodítka. Tato konstrukce umožňuje dokonalejší kontakt vodítka s dráhou. Nezbytné je ale správné seřízení stíracích kartáčků, které nesmějí být příliš napružené. Jízdní vlastnost favoritů lze zlepšit například dodatečnou montáží tuningového setu kat. č. 630. Pro zlepšení vzhledu můžete použít stavebnici interiéru kat. č. 214.
Modely ze stavebnic Revell Easy Kit jsou upraveny pro jízdu na autodráze. Primárně se jedná o rychlé modely na dlouhé dráhy s velkými oblouky zatáček (je to též uvedeno v návodu). Je proto nutné přizpůsobit techniku jízdy konstrukci podvozku, který neumožňuje jízdu smykem. Základní podmínkou rychlé jízdy jsou čisté pneumatiky (ty nejlépe očistíte přejetím po kousku izolepy) a podle návodu seřízené kartáčky (musí být takřka vodorovné s dráhou). Modely FARO víceméně kopírují jízdní vlastnosti předloh, a proto auta ze seriálu DTM vyžadují odpovídající dráhu (rovinky alespoň 3 m dlouhé). Před každou zatáčkou je nutné výrazně zbrzdit a naplno akcelerovat je možné až při výjezdu cca v poslední třetině oblouku. Pro návrh trati jistě využijete Editor tratí.
Tyto modely jsou ručně upravovány z autodráhových Favoritů pomocí odlévaných i vstřikovaných malosériově vyráběných dílů. Karoserie je pak nabarvena a vyleštěna. Vzhledem k použité technologii bude postaveno cca 100 ks a dalších 100 bude dodáno na trh ve formě stavebnic. Stejným způsobem bude zhotovena i menší série modelů Pick-up Free Style.
V zásadě bychom neměli SRC modely natírat štětcem. Je ale zřejmé, že ne každý má možnost malé modely stříkat pomocí pistole a kompresoru. Nejjednodušší a nejrychlejší (ale ne právě levné) je model nastříkat pomocí akrylových barev ve spreji (pro auta). Je vhodné model co nejjemnějším smirkem začistit, odstranit povrchové vady a potom 2x přestříkat základovou barvou. Každou vrstvu přebrousíme a karoserii opláchneme pod tekoucí vodou (bez saponátu). Po zaschnutí a těsně před nástřikem barvy, přejedeme povrch umytou a zcela suchou dlaní, zkontrolujeme proti světlu, zda na povrchu nejsou vlákna či prach a okamžitě nastříkáme 1x slabou vrstvu. Necháme 24 hod zaschnout. Pokud toto nedodržíme, vytvoříme na povrchu silnou vrstvu barvy s malou adhezí, která se bude snadno loupat. Na dokonale čistý prvý nástřik pak provedeme další 2-3 vrstvy. Je lepší model dodatečně vyleštit, než se snažit dosáhnout na malé ploše vysokého lesku již při stříkání barvy (může stékat, silná vrstva nevypadá dobře a především zalévá detaily. Další možností je nastříkat model běžnými modelářskými barvami a po zaschnutí (a např. po nalepení obtisků) je možné model přestříkat čirým akrylátovým lakem a vše tak zavřít. Poslední rada se týká montáže karoserii po důkladném zaschnutí omyjte ve vodě s Jarem, tímto přípravkem i lehce potřete styčná místa mezi karoserií a podvozkem barva je stále živá a díly by se mohly slepit.
Ano, pošlete fotografie modelu ze všech stran plus foto podvozku a navrhněte cenu. Starší, nepříliš poškozené modely potřebujeme pro naši firemní expozici ČESKÁ AUTODRÁHA.
Realistické jízdní
vlastnosti modelů
Tradice a kompatibilita
s českou autodráhou
Velká modularita
a cenová dostupnost
Kvalita, spolehlivost
a bezproblémový servis